Poëzieplezier in het Noordenbergkwartier

Geef je sluimerend talent de ruimte, handel dapper en schrijf! Vang de buurt in jouw woorden.

Bezing je lievelingsplek, moment, buurvrouw, bloementuintje of boom van onze buurt of duik in de rijke buurtgeschiedenis. Maak er een gedicht van: een sonnet, een vrij vers, haiku, rap of spoken word. Ode, klaagzang, poëtische overpeinzing. Alles kan en alles mag. Niets is te gek. Wie weet is jouw gedicht straks (najaar 2024) onderdeel van de gedichtenroute door het Noordenbergkwartier of wordt het vereeuwigd op een monumentale muur. Dat alles ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van de buurtvereniging. Begin september vragen we aan alle buurtbewoners van het Noordenbergkwartier om in de pen te klimmen en hun geliefde buurt in een gedicht te vangen. Ook geeft buurtbewoner en dichter Alied van der Meer een workshop ter inspiratie en stimulatie. Voor jeugdige deelnemers onder de 15 jaar is er een speciale workshopversie.

Halverwege juli volgt hier meer informatie over hoe je je kunt inschrijven, of je wel of niet deelneemt aan de workshop en of je mogelijke een plek hebt voor een gedicht aan je raam. Voor vragen kan je e-mailen naar poezieplezier.nbk@gmail.com.