Corona nieuwsbrief

Aan het begin van de pandemie heeft de buurtvereniging Noordenberg een mailing verspreid aan alle adressen in de buurt met aanbevelingen voor de veiligheid en het bevorderen van de onderlinge solidariteit. Om te zorgen dat niemand er alleen voor staat, en om de buurtgenoten met essentiële beroepen te ondersteunen. De mailing bevatte enkele manieren om […]

Oprichting Stichting Bewoners Binnenstad Deventer

De vijf buurtverenigingen in de Deventer binnenstad hebben samen de Stichting Bewonersbelangen Binnenstad Deventer (SBBD) opgericht. De buurtverenigingen zijn: Buurtvereniging Bergkwartier, Belangenvereniging van bewoners en ondernemers Polstraat, Bewonersvereniging Singelwijk, Nieuwe Markt BuurtComité en Buurtvereniging Noordenbergkwartier. Klik hier voor meer informatie

Restauratie plaquette de Korenbloem

de korenbloem

Op 22 mei 2019 heeft de wethouder van cultuur Carlo Verhaar de gerestaureerde plaquette onthuld onder grote belangstelling van met name buurtbewoners. De plaquette was na bijna 33 jaar aan restauratie toe. Opnieuw is vanuit de buurt door Manja Pach, Coen Bennink en Marijke van den Berg, het initiatief genomen dit ter hand te nemen. […]